Štítky

auto (1) Bedřichov (3) bus (2) cesta (1) co sebou (1) Gerlova Huť (1) Jizerka (1) Jizerské hory (3) Plzeň (1) Praha (1) půjčovna (1) rady (1) Šumava (1) vlak (2) Výbava (1) Železná Ruda (1)

Doporučte trasu...

Víte o zajímavé běkařské trase? Napište některému z přispivatelů, pošlete KML soubor, rádi inspirujeme sebe i čtenáře blogu :)

pondělí 1. dubna 2013

Kolem Bedřichovské přehrady až pod hřeben Holubníku

Trasa: Bedřichov Maliník - Pod Bedřichovskou přehradou - Závory - Pod Olivetskou horou - Bílá Kuchyně - Hřebínek - Kristiánov - Nová Louka - Bedřichov stadion

Délka trasy: 21 km

Obtížnost: středně lehká (s dlouhým sjezdem)

Popis trasy:
Nástup do stopy začíná v Bedřichově na Maliníku, kde je i autobusová zastávka a parkoviště. Z rozcestí se pokračuje lesní cestou přímo proti silnici, která sice nebývá pravidelně upravována, ale stopu zde většinou vždy najdete (jako alternativu lze využít standardně značenou trasu a následně odbočit na přehradu Bedřichov). Odměnou vám bude trasa s málo lidmi a romantickou krajinou :)

Většina trasy až na rozcestí "Pod Olivetskou horou" je příjemně vlněná a nečekají vás žádné prudké kopce nahoru ani dolů. Naopak stoupání na Olivetskou horu si opravdu "užijete" :-). Občerstvit se pak můžete na rozcestí Hřebínek, kde mají skvělou polévku, ale často zde bývají fronty.

Z Hřebínku cesta pokračuje krátkým sjezdem a dlouhým stoupáním až k odbočce která vás provede po vrstevnici (tedy po rovině) ke krásným výhledům směrem na Liberec a Ještěd. Na konci vás čeká dlouhý sjezd a téměř k Šámalově chatě, kde je ideální místo na oběd.

Ze Šámalky pak již po značené trase dojedete až do Bedřichova na stadion, odkud je možné odjet autobusem zpět do Liberce nebo se nechat popovést na parkoviště na Maliníku.